Tuesday, August 3, 2010

Penang: Guan Eng & DAP Bohong Lagi ,Fitnah & Berniat Jahat,Serang Pegawai Melayu


Pembohangan dan fitnah sepertimana Pisau nyatakan sebelum ini DAP berniat jahat dan ternyata kehabisan modal semata mata untuk menghentam SDO Nik Ali,Kedegilan pegawai Melayu ini untuk tunduk dan merafak sembah kepada Guan Eng cukup menaikkan api kemarahan beliau. Guan Eng mengarahkan pegawai pegawainya untuk mengorek apa saja isu yang boleh dijadikan bahan untuk menghentam Nik Ali.

Dakwaan yang disiarkan malaysiakini portal rasis pada 30 Jun 2010 ternyata berniat jahat:

Di balik gambaran tenang dan aman, bekas pejabat pembangungan negeri (SDO) Pulau Pinang sebenarnya menyembunyikan sebuah tempat yang ditinggilakan, kotor dan bersepah. Sampah- sarap yang tidak dikutip, plaster syiling dan dinding pecah, wayar berjuntai dan perabut tinggal bagai menyempurnakan gambaran suram itu. ADUN Komtar Ng Wei Aik mendakwa pejabat tersebut yang pernah digunakan oleh pegawai SDO Nik Ali Mat Yunus kini seperti tong sampah walaupun RM450,000 telah dibelanjakan untuk tujuan pengubahsuian. Nik Ali sebelum ini mempunyai hubungan yang keroh dengan Ketua Menteri Lim Guan Eng apabila mereka berdua saling menggelar satu sama lain sebagai "biadap" dan "Napoleon kecil". Dalam satu sidang media di tempat tersebut hari ini, Ng menuntut penjelasan apa yang hendak dilakukan oleh Nik Adli dengan tempat itu setelah berpindah ke pejabat baru.

Untuk pengetahuan anda,fitnah dan tohmahan yang dilemparkan ternyata tidak berasas,tahukah anda renovation dilakukan secara kecil kecilan dan berperingkat dijalankan di tingkat 45 sejak tahun 2002 lagi semasa mantan SDO Ismail Wadin dan Zainal Rahim Seman kerana berpindah dari pejabat tingkat 57.

Revonation dilakukan kerana pertambahan jawatan ,dan adalah menjadi keperluan untuk keselesaan warga SDO untuk berkerja.

Lihatlah bagaimana mereka sememangnya berniat jahat, pejabat asal SDO ditingkat 45 Komtar memang kosong,SDO tidak membazirkan wang sepertimana dakwaan fitnah dari ADUN Komtar Ng Wei Aik.

Tahukah anda,SDO mengambil semua barang mudah alih seperti perabut,pintu,dinding cermin,meja bilik gerakan,aircond,permaidani ,penghadang dan memindahkan ke pejabat baru,
barang-barang tersebut dipakai semula di 3 pejabat baru SDO iaitu itu di Boustead dan di Pejabat Bayan Lepas dan Butterworth.

Penggunaaan semula moveable items ini telah menjimatkan ratusan ribu wang rakyat.SDO hanya berbelanja sedikit sahaja untuk memasuki 3 pejabat baru tersebut. Barang-barang moveable items ini masih elok dan tidak ada sebab untuk ditinggalkan di tingkat 45.

Persoalannya Guan Eng juga telah mengadakan renovation rumah kerajaan sebanyak RM300k tetapi tidak di diami pun. Beliau benar-benar membazirkan wang rakyat.

Dasar lidah biawak, LGE mengatakan alasan, tak boleh bela anjing, ada musang dan macam2 sampai panggil pakar fengshui. Rumah baru beliau letak pelbagai cctv merata ceruk. Apa yang Guan Eng takutkan sangat .

Di pejabat dia di KOMTAR pun sama pelbagai CCTV di pasang,yang tinggal cuma tandas saja CCTV tidak dipasang.


No comments:

Post a Comment