Saturday, August 21, 2010

Gempar !! Guan Eng tidak dibenarkan masuk Masjid Tanjong Tokong !!



Guan Eng lidah biawak dari hari ke hari kini sudah lagi tidak dipercayai orang Melayu Pulau Pinang. Terbaru , pengurusan qaryah Masjid Tuan Guru di Tanjong Tokong sebulat suara menolak roadshow berbuka puasa bersama Guan Eng di masjid mereka .

Untuk makluman , Guan Eng yang tidak puasa ini dalam bulan Ramadan ini sedang dok atur round ke beberapa buah masjid di PP untuk berbuka puasa bersama pengurusan masjid dan anak qaryah . Sebelum ini Guan Eng menghadiri majlis berbuka puasa di Masjid Kampung Rawa hingga beliau diserang oleh 2 orang ahli PAS .

Difahamkan penolakan terhadap Ketua Menteri bekas banduan ini ada kaitan dengan isu penindasan orang-orang melayu di negeri baru-baru ini dan juga isu bacaan doa di dalam khutbah kedua solat Jumaat yang sedang hangat diperkatakan seluruh negara kelmarin .


Isu ini mengingatkan mengulangi episod yang sama yang sama berlaku kepada Lim Guan Eng pada 2008. Pada ketika itu, Ketua Menteri paling celaka didalam sejarah negeri ini juga pernah dihalang untuk berkunjung ke Masjid Terapung di Tanjung Bungah. Puak -puak PAS masa itu menuduh UMNO Bukit Bendera sebagai dalang dalam isu itu .


Ini dapat melihat isu ini sebagai satu tanda bermulanya kejatuhan imej Khalifah Guan Eng selepas 2 tahun dia dok jaja depan orang Melayu di negeri PP . Orang Melayu terutamanya sudah semakin sedaq tentang pembohongan , penindasan dan kezaliman yang Guan Eng dan kerajaannya buat kepada orang Melayu . Sehinggakan orang Melayu dan berniaga di bulan posa seperti di Komtar dan bazaar Chowrasta sampai kena pi lawan dengan warlord2 Cina DAP untuk mencari rezeki .


Guan Eng sebenarnya seorang pemimpin yang ultra kiasu & chauvinis tetapi beliau bijak menyembunyikannya dirinya yang sebenar itu bila berhadapan dengan orang Melayu . Siapa yang baru kenal dan jumpa dia pertama kali tentu tertarik dengan sikap dan keramahannya sepertimana penjilat tegar PAS ini MSO .


Tetapi kini lakonan baiknya serta ditambah petahnya lidah biawaknya berbohong sudah tidak boleh ditutup lagi . Sehingga rakan blogger hebat Penang , Pisau.net menggelarkan Guan Eng " Asal Guan Eng buka mulut , mesti Bohong "


DW yakin dan percaya orang Melayu di PP akan sedaq dan tidak rela lagi diperbodohkan Guan Eng dan Melayu balacinya dalam PKR & PAS . hero Penang Pak Ali serta Arif Ibrahim , Ramli Ahmad merupakan rakyat marhaen di PP yang sudah sedaq siapa sebenarnya Guan Eng dan mereka tidak rela lagi melihat nasib bangsa Melayu ditindas oleh DAP !!


Sumber: Pejuang bangsa



No comments:

Post a Comment