Monday, September 21, 2009

Pemilihan Calon N31 Bagan Pinang

Pemilihan Calon N31 Bagan Pinang

Walaupun telah hampir pasti Tan Sri Isa Samad bakal dinamakan sebagai calon DUN Bagan Pinang, pihak kami masih menunggu pengumuman pengesahan beliau sebagai calon sebelum sebarang berita lanjut.

-

13/09/2009
Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein :"Isu yang timbul sekarang ini ialah menamakan calon yang boleh berkhidmat untuk rakyat di sana dan yang diterima oleh rakyat.Orang boleh cakap macam-macam yang mereka mahu dan andaikan, tapi yang akan mengundi ialah rakyat kawasan itu. Kalau kita bising macam mana sekalipun, kita tak boleh undi di sana. Hanya mereka (rakyat) yang boleh mengundi,"

-

13/09/2009
Datuk Seri Dr Rais Yatim :“Tan Sri Isa boleh diberi percubaan tetapi apa yang penting ialah apabila calon sudah diputuskan jangan ada perbalahan, seperti yang berlaku di Permatang Pasir. Separuh masanya habis mendebatkan tentang calon, ini seharusnya tidak timbul di Bagan Pinang,”

-
13/09/2009
Tan Sri Muhyiddin Yassin :“Mereka belum lagi menghantar secara rasmi.(senarai calon) Saya baru saja baca dalam surat khabar yang anda laporkan, kami belum terima senarai rasmi,”

-
14/08/2009
Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof :“Peti undi pos itu akan kita pateri dan ditandangani di atasnya oleh pihak iaitu SPR dan wakil daripada ejen parti yang bertanding. Beg itu dipateri, kalau dibuka. Tandatangan nak dibuka macam mana lagi...Kalau ada masuk benda lain, mesti tahu punya. Tak boleh tipu. Kali ini pergi tengok dan diperhati dengan betul. kemudian anda bagi tahu saya, di mana tempat dia boleh tipu,”

-

17/09/09
Mohd Helmy Din berkata beliau "tidak tahu-menahu" berhubung perkara tersebut (calon selain Isa)"Mungkin ketua bahagian ada hantar kepada menteri besar (Datuk Seri Mohamad Hassan), dan beliau hantar kepada (Umno) pusat. Ahli jawatankuasa perhubungan lain tak tahu,"

sumber baganpinang.net


No comments:

Post a Comment