Thursday, November 12, 2009

Sosialis Republik Of Penang: Ketua Kampung Melayu Bakal Di Lembukan.Melayu Pulau Pinang DiBangsatkan

Sosialis Republik Of Penang: Ketua Kampung Melayu Bakal Di Lembukan.Melayu Pulau Pinang DiBangsatkan
Posted On 11/11/2009 02:38:00 PM by pisau.net |
Orang Melayu Pulau Pinang,sekali lagi bakal dibangsatkan oleh Khalifah Cina Melaka apabila ada mengusahakan mewujudkan jawatan Penolong Pegawai Penerangan yang akan ditempatkan di pejabat pejabat daerah yang mempunyai tugas mirip jawatan penghulu penghulu yang sedia ada.

Khalifah Cina Melaka ini menyifatkan penghulu penghulu yang sedia ada ini terlalu menjaga kepentingan orang melayu dan lebih pro BN.Maka usaha untuk melaksanakan agenda ketuanan sosialis cina mengalami kegagalan jika ketua ketua kampung ini gagal memberi kerjasama. Umum sedia maklum,di pejabat daerah dan tanah banyak permohonan mendapatkan tanah dan menukar tanah TOL kepada pajakan dijalankan cukup agresif, bayangkan jika 10 permohonan di hantar,8 daripadanya adalah berbangsa cina,2 permohonan daripada melayu,tetapi yang diluluskan hanya 8,permohonan daripada orang melayu ditolak atau pun di K.I.V.

Orang melayu cukup susah untuk menukar status tanah, orang cina mendapat keistimewaan yang luar biasa untuk mendapatkan tanah. Realitinya mereka sudah berusaha mendapatkan sebanyak mungkin tanah tanah di negeri pulau ini. Natijahnya jika kuasa politik bertukar tangan sekali pun,yang menjadi tuan tanah adalah bukan melayu,siapa yang lebih berkuasa? tuan tanah atau kuasa politik?

Perkara tentang lantikan pegawai penerangan ini di bantah sekeras kerasnya oleh SUK PP Dato' Zainal dengan alasan akan berlaku pertindihan tanggunjawab tugas.Kita lihat satu lagi perancangan ketua menteri yang licik dan cakap tidak serupa bikin.Kenapa harus membazir wang rakyat?Sudah tentu ada pelantikan baru!Siapa pula yang akan dilantik?Mudah mudahan perjuangan Dato' Zainal pertahankan alif ba dan ta diberkati Allah.

Melayu Pulau Pinang, apa yang anda tunggu lagi? Pisau menyeru,tolak perbezaan fahaman politik, bersatulah demi hak yang tinggal tak seberapa di negeri kita.Bangkitlah,Sedarlah hak melayu di Pulau Pinang makin hampir tiada di masa depan.


pisau kata " perkara pertama sekali guan eng buat ketika pegang ketua menteri ialah memegang portfolio tanah! sudah terang lagi bersuluh!"

No comments:

Post a Comment